Szukaj na tym blogu

niedziela, 10 marca 2013

Co byś zrobił(a) gdyby się się nie bał(a)?

To zdanie pochodzi z kapitalnej książeczki pod tytułem "Kto zabrał mój ser", której z pewnością warto poszukać i przeczytać. Dziś przyszło mi do głowy podczas słuchania przypowieści o synu marnotrawnym a raczej ... o jego starszym bracie.

Całą opowieść można znaleźć pod adresem:  Łk 15,1-3.11-32 lub tutaj .
Popatrzcie co odnosi się do starszego syna:

 "Tymczasem starszy jego syn przebywał na polu. Gdy wracał i był blisko domu, usłyszał muzykę i tańce. Przywołał jednego ze sług i pytał go, co to ma znaczyć. Ten mu rzekł: Twój brat powrócił, a ojciec twój kazał zabić utuczone cielę, ponieważ odzyskał go zdrowego. Na to rozgniewał się i nie chciał wejść; wtedy ojciec jego wyszedł i tłumaczył mu. Lecz on odpowiedzał ojcu: Oto tyle lat ci służę i nigdy nie przekroczyłem twojego rozkazu; ale mnie nie dałeś nigdy koźlęcia, żebym się zabawił z przyjaciółmi. Skoro jednak wrócił ten syn twój, który roztrwonił twój majątek z nierządnicami, kazałeś zabić dla niego utuczone cielę. Lecz on mu odpowiedział: Moje dziecko, ty zawsze jesteś przy mnie i wszystko moje do ciebie należy. A trzeba się weselić i cieszyć z tego, że ten brat twój był umarły, a znów ożył, zaginął a odnalazł się."


Starszemu synowi nigdy nie przyszło do głowy by wziąć sobie cielę (albo całe stado) i wyprawić imprezę (której teraz zresztą zazdrości). Co się z nim stało, że NIE CZUŁ SIĘ DZIEDZICEM mieszkając z Ojcem pod jednym dachem? Dlaczego bał się (?) korzystać z majątku? Czy nigdy o tym z Ojcem nie rozmawiał? Dlaczego nie spróbował?

W tej opowieści spotykamy go na polu (to Ojciec kazał mu pracować poza domem czy sam to wymyślił?), skąd wiedział na co młodszy brat wydał fortunę skoro się nie widzieli?

Co daje mu siłę do robienia wyrzutów Ojcu - jeszcze większy strach a może "ręka w nocniku" gdy okazało się, że to co robił nie zbliżyło go do upragnionego celu - okazało się bez sensu?

...

W takim momencie nie sposób nie wspomnieć o evencie Garnek Strachu - i kapitalnym filmiku, w którym o. Szustak zapowiada nową odsłonę cyklu Jesteś Legendą. Zobaczcie i posłuchajcie zresztą sami:

 

Zapisać się na spotkanie z o. Szustakiem można tutaj. Kto zgadnie czy się wybieram?

A odnośnie strachu?
Let's rock! Dajmy czadu!











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz