Szukaj na tym blogu

niedziela, 17 marca 2013

Rzeczy nowe...

Poniższy tekst to dzisiejsze pierwsze czytanie:

(Iz 43,16-21)
"Tak mówi Pan, który otworzył drogę przez morze i ścieżkę przez potężne wody; który wiódł na wyprawę wozy i konie, także i potężne wojsko; upadli, już nie powstaną, zgaśli, jak knotek zostali zdmuchnięci. Nie wspominajcie wydarzeń minionych, nie roztrząsajcie w myśli dawnych rzeczy. Oto Ja dokonuję rzeczy nowej: pojawia się właśnie. Czyż jej nie poznajecie? Otworzę też drogę na pustyni, ścieżyny na pustkowiu. Sławić Mnie będą zwierzęta polne, szakale i strusie, gdyż na pustyni dostarczę wody i rzek na pustkowiu, aby napoić mój lud wybrany. Lud ten, który sobie utworzyłem, opowiadać będzie moją chwałę."

A tutaj czytanie drugie:

(Flp 3,8-14)
"Wszystko uznaję za stratę ze względu na najwyższą wartość poznania Chrystusa Jezusa, Pana mojego. Dla Niego wyzułem się ze wszystkiego i uznaję to za śmieci, bylebym pozyskał Chrystusa i znalazł się w Nim - nie mając mojej sprawiedliwości, pochodzącej z Prawa, lecz Bożą sprawiedliwość, otrzymaną przez wiarę w Chrystusa, sprawiedliwość pochodzącą od Boga, opartą na wierze - przez poznanie Jego: zarówno mocy Jego zmartwychwstania, jak i udziału w Jego cierpieniach - w nadziei, że upodabniając się do Jego śmierci, dojdę jakoś do pełnego powstania z martwych. Nie [mówię], że już [to] osiągnąłem i już się stałem doskonałym, lecz pędzę, abym też [to] zdobył, bo i sam zostałem zdobyty przez Chrystusa Jezusa. Bracia, ja nie sądzę o sobie samym, że już zdobyłem, ale to jedno [czynię]: zapominając o tym, co za mną, a wytężając siły ku temu, co przede mną, pędzę ku wyznaczonej mecie, ku nagrodzie, do jakiej Bóg wzywa w górę w Chrystusie Jezusie."

Wytłuszczenia moje.... jak jasno napisane. To Bóg czyni cuda i szuka cały czas człowieka. To On daje. Każdego dnia na nowo. Przypomina mi się tu inny tekst św. Pawła - hymn do Miłości. Nie ma potrzeby "wystawiać ciała na spalenie" [vide: "nie mając mojej sprawiedliwości, pochodzącej z Prawa"], nie chodzi o to by doskonale wypełniać przepisy prawa - dla przepisów. Liczy się tylko Miłość. Bóg jest Miłością.

Czy umiem zostawić swoje starania i po prostu się na Nią otworzyć?

Komplet czytań wraz z komentarzem tutaj: http://mateusz.pl/czytania/2013/20130317.htm

Na koniec dwa obrazki:

Czy też na plecach masz spadochron?
Skąd wiesz, że on tam jest i co to dla Ciebie oznacza?


Idzie wiosna, czas rzeczy nowych - czy czujesz radość?



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz