Szukaj na tym blogu

niedziela, 14 października 2012

Różaniec - Tajemnice Radosne


Wczoraj zdałem sobie sprawę z tego, że październik to miesiąc różańca. Kiedyś przyszło do mnie rozważanie tajemnic światła, dziś chciałbym zapisać rozważanie tajemnic radosnych.

1. Zwiastowanie Najświętszej Maryi Panny

Maryja odkryła swoje powołanie / po co przyszła na świat. Podjęła decyzję by to powołanie wypełnić, modliła się wytrwale zachowując posłuszeństwo i wreszcie powiedziała TAK by ostatecznie potwierdzić pragnienie swojego Serca . W efekcie Bóg umieszcza w tym Sercu Obietnicę - Siebie!
[więcej: Poemat Boga Człowieka, tom I]

Módl się za mną Zdrowaś Maryjo, Łaski pełna bym umiał szukać swojego powołania, chcieć je wypełnić, wytrwale się modlić a potem miał odwagę powiedzieć TAK, gdy Bóg zapyta czy rzeczywiście całym sercem tego pragnę. 

2. Nawiedzenie Świętej Elżbiety

Gdy Bóg jest blisko człowieka ludzie reagują różnie. Maryja pokazuje co robi w takiej sytuacji człowiek święty. Ona, brzemienna idzie wiele kilometrów do swojej brzemiennej kuzynki - by jej służyć, by jej pomagać, ponieważ tamta jest starsza. Święta Maryja Matko Boga módl się za mną by pokora otwierała oczy mojego serca na potrzeby innych.


3. Narodzenie Pana Jezusa

Wtedy rodzi się z serca Bóg. Nie przeszkadza mu, że opuszcza piękną świątynię dla brudnej stajni bo to On nadaje jej wartość. Nie mieści mi się w głowie, że znając mnie potrafisz przyjść właśnie do mnie, że jestem cenny w Twoich oczach. Chwała Tobie Panie!

4. Ofiarowanie w świątyni

Przedstawienie w świątyni. Taka była, taka jest tradycja. Dary są różne, ale pokazujemy je świątyni. Pokora wie, że Bóg znajdzie sposób by potwierdzić swój dar przez swoich świętych. Pycha uważa siebie za wyrocznię, za natchnienie i sama chce decydować, odgradzać i oceniać. Obym nigdy nie lękał się przedstawiać w świątyni tego, co w moim sercu składa Bóg ... i był posłuszny.


5. Odnalezienie Jezusa w Świątyni

Jezus pokazuje Maryi, ze drogi człowieka (nawet świętego) nie są drogami Boga, a myśli człowieka nie są myślami Bogami. Jezus należy wyłącznie do Ojca.

Jeśli kiedyś przeze mnie przyjdzie dobro, proszę Cię Panie by do głowy nie przyszła mi myśl o posiadaniu tego dobra. Jeśli przeze mnie Ty przyjdziesz do serca drugiego człowieka nie pozwól bym poczuł się ojcem czy matką tego wydarzenia. Obym umiał wtedy powiedzieć ""Sługą nieużytecznym jestem; wykonałem to, co powinienem wykonać" [Łk 17,10 http://www.nonpossumus.pl/ps/Lk/17.php]. Bym umiał cieszyć się i błogosławić Boga, który jest wolnością!


.....

Czym dalej tym trudniej. Tajemnica odnajdywania radości ... w dawaniu wolności. Jak wielka to tajemnica...

Brak mi słów.

Chwała Panu!


Pamiętajmy o sobie w modlitwie
Michał










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz