Szukaj na tym blogu

niedziela, 26 sierpnia 2012

O dzieciach, na koniec wakacji

Witajcie,

Czy też macie tak, że czasem dopadają Was różnie dziwne myśli:

1. to co robię nie ma najmniejszego sensu, nie rozwijam się tam, gdzie  bym chciał/chciała
2.  idę od "wpadki" do "wpadki", proszę o coś, to przychodzi i ciągle okazuje się, że to nie to, po co więc się modlić?
3. jak mam się modlić? Jest napisane "proście a będzie Wam dane" o co mam prosić, skoro " Nie bądźcie przeto nierozsądni, lecz usiłujcie zrozumieć, co jest wolą Pana."

 Proste jak 1, 2 ,3 (?)

Czasem na prawdę skupiając się na szczegółach można zgubić prawdziwy obraz całości - z wysokości lecącego samolotu. Dziś obchodzimy święto Najświętszej Maryi Panny Częstochowskiej. Czego można nauczyć się od Maryi właśnie dziś?

Komplet czytań na dziś: http://www.mateusz.pl/czytania/2012/20120826.htm Bardzo znana ewangelia: Kana Galilejska.

Maryja pokazuje jak rozmawia się z Bogiem. Nie przychodzi powiedzieć - proszę Cię o dużo wina, proszę Cię by się nie smucili, może pójdziesz pocieszyć pana młodego, może zatańczysz z panną młodą, może ... .

Maryja nie daje rozwiązań. Ona do Boga  mówi o tym co jest ("nie mają wina") i do ludzi o ich powinności  ("zróbcie COKOLWIEK wam powie").

Swoją wyobraźcie sobie tych ludzi. Brakuje wina (fakt), a tu każą dźwigać im ciężkie dzbany z wodą (sens?).
...

W Poemacie Boga Człowieka pamiętam jak Jezus mówi by - skoro nie możemy brać przykładu z aniołów (bo ich nie widzimy) - patrzeć na dzieci. Dzięki nim przypomnimy sobie coś ważnego o nas samych (którzy też przecież dziećmi jesteśmy).

Co jest najgorsze dla dzieci?

Nuda!

Co jest najnudniejsze?

Odrabianie lekcji, codzienne mycie, ... .

[odpowiedz w myśli dziecku po co ma odrabiać lekcje robiąc proste, nudne czynności; odpowiedz dziecku po co się codziennie myć a potem wstaw w to miejsce to, co Cię nudzi/kosztuje najbardziej - może praca, może trudna relacja - zobacz jak wyjaśnienie będzie pasować;) ]
...

1. to co robię jest potrzebne, nie wiem jeszcze do czego; wystarczy, że mój Ojciec wie; on przygotowuje mnie i dba o mój rozwój; dziękuję mu za każdy dzień - bo mam ten dzień od Niego
2. muszę przestać żyć swoimi wyobrażeniami na temat siebie doskonałego, siedzie jutra; muszę mówić Bogu o tym co jest dziś; On sam zatroszczy się o jutro; On wie kim mam być; tak chciałbym być posłuszny
3 . na modlitwie przestanę gadać by to On znalazł przestrzeń we mnie by przemówić

Trudne jak 1,2,3 (?)

Idzie rok szkolny a ja idę do swoich lekcji ... no i do mycia ;)

Trzymajcie się !
Michał

Na marginesie: wszyscy wiemy, jak ważne jest dziękczynienie. Wiemy też, że nie zawsze łatwo to przychodzi. Powiedz czym karmisz swoją Duszę a powiem Ci czy dajesz sobie szansę by z pełni serca dziękować! Duszę karmi się przez oczy ... . Nie mogę o tym zapominać!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz